به گزارش ایرانومی به نقل از صدا و سیما مهدی انگورج گفت: تولید نیسان آبی ۷۰ سال پیش آغاز شده است و در این سالها بهبودی در حوزه ایمنی و کیفیت خودرو ایجاد نشده است بجز تغییر در مورد که اتفاقا بخاطر استفاده از یک موتور قدیمی ۸ سوپاپ، میزان مصرف سوخت آن هم بالا رفت.
وی افزود: شاسی یکپارچه خودرو باعث شده تا در برخوردهای روبرو، انرژی برخورد به سرنشینان منتقل و باعث صدمات جدی به سرنشینان شود.
صندلی نیمکتی و ثابت آن باعث شده تا راننده تسلطی هنگام رانندگی نداشته باشد، ترمز دستی، قدرت ترمزها، چراغها و نشانگرها مطابق استاندادهای لازم نبودند و با این وضعیت تردد خودرو در ناوگان حمل و نقل کشور بسیار ناایمن است.
انگورج افزود: در سالهای گذشته بدلیل پاسکاری مشکلات بین مدیران مختلف در شرکت زامیاد، هیچ اصلاحی در خودرو شکل نگرفت. در ایرادی نظیر نقاط جوش، خودروساز بجای برطرف کردن آن از برچسبهایی برای پنهان کردن استفاده کرد.
مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل سازمان ملی استاندارد اظهار داشت: جانمایی نامناسب مخازن CNG در این خودرو باعث شده تا شاهد انفجارهای متعدد و تخریب اموال عمومی باشیم.
- منبع خبر : تسنیم
Friday, 25 April , 2025